poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Makowiec japoński

Mój ulubiony łatwy w przyrządzeniu ( co przy małym dziecku jest nie lada zaletą) makowiec,wilgotne aromatyczne na każdą okazję dla wielbicieli maku :) 
Zdjęcia ze prosto se stołu świątecznego
Wielkanoc 2015


Składniki:

  • 200g lub 1,5 szklanki.mielonego maku niebieskiego + 1 szklanka gorącej wody do zalania
  • 4 średnie jabłka
  • 150g suszonych daktyli lub innych słodkich suszonych  owoców np.rodzynki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 łyżka ekstraktu z migdałów
  • 200 g masła w temperaturze pokojowej
  • 5 łyżek kaszy mannej
  • 5 łyżek mąki
  • 5 jajek
  • szczypta soli
  • Polewa czekoladowa lub czekolada rozpuszczona na parze

Sposób przyrządzenia:

 

  • Mak sparzyć i odsączyć wodę.Maku możemy sparzyć trochę więcej nie musimy sztywno trzymać się miary.
     
  • Żółtka utrzeć z masłem i cukrem pudrem ja jednolitą masę
  • Jabłka zetrzeć na tarce na grubych oczkach
  • Kaszę mannę,mąkę i proszek do pieczenia dodać do masy jajecznej
  • Suszone owoce zalać wrzątkiem i odcedzić ,jeśli mamy daktyle to pokroić w drobne paseczki i dodać do masy, następnie dodać jabłka, mak oraz aromat migdałowy.Całość dokładnie wymieszać
  • Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę i delikatnie mieszamy ją łyżką  z masą makową
  • Ciasto wylewamy na blaszkę 30x20 cm wyłożoną papierem do pieczenia
  • Piec w temperaturze 175°C przez 50 minut
  • Po upieczeniu udekorować polewą czekoladową i gotowe

Udanych wypieków



2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Polecam, ja polewę zrobiłam z czekolady mlecznej z dodatkiem masła orzechowego i wszystko posypałam płatkami białej czekolady pyszne :) Polecam

      Usuń