poniedziałek, 25 stycznia 2016

Segedínský guláš

Ze względu na duże potrzeby dań wekowanych- które stanowią główne  menu mojego męża i które sama przygotowuję, zainteresowałam się tym niezwykłym daniem 
Pyszny pożywny gulasz, który zachwyci wielbicieli kiszonej kapusty,zawiera też sporą ilość delikatnego po przyrządzeniu mięsa.
Podaję mój przepis ...ach i przepraszam za brak kleksa ze śmietany poprószonego papryką ,takie małe przeoczenie

Składniki:

  • 1 kg kapusty kiszonej ( ja miałam miej kwaśną pomieszaną z bardziej kwaśną 50/50 )
  • 800 g mięsa wieprzowego (łopatka ,karkówka)
  • 2 cebule
  • 1 łyżka kminku
  • 3 łyżki papryki w proszku słodkiej
  • 1 łyżeczka soli Swańskiej
  • 3 ząbki czosnku
  • 6 listków laurowych
  • 6 ziaren ziela
  • oliwa,sól,pieprz,ostra papryka
  • 1 łyżka mąki

Przygotowanie:

  • Mięso myjemy i kroimy w kostkę 1,5 cm x 1,5 cm
  • Przygotowujemy marynatę Czosnek obieramy, i rozgniatamy na desce ze sporą ilością soli, ucieramy na pastę;liście laurowe siekamy; ziele angielskie również rozgniatamy nożem na desce.Marynatę mieszamy z mięsem i odstawiamy
  • Łyżkę kminku prażymy na suchej patelni, mieszając tak aby się nie przypalił 
  • Kapustę kiszoną szatkujemy
  • Cebulę obieramy i kroimy w piórka
  • Rozgrzewamy 2 łyżki oleju i wrzucamy cebulkę smażymy przez 1-2 minuty
  • Do cebuli dodajemy mięso i obmarzamy kilka minut i kolejne 3-5 minut dusimy pod przykryciem
  • Dodajemy paprykę 2 łyżki mieszamy oraz sól Swańską i dodajemy kapustę kiszoną oraz prażony kminek
  • Całość dusimy około 30 minut od czasu do czasu mieszamy, podlewamy wodą  (ja z podlewaną wodą dodałam jeszcze pozostałą paprykę i pieprz ziołowy oraz szczyptę chili)
  • jeśli mamy za dużo sosu zaklepujemy wodą z mąką i solą
  • Podajemy z przeoczonym posypanym słodką papryką kleksem kwaśnej śmietany 

Smacznego!!!




4 komentarze: