poniedziałek, 4 lipca 2016

Skubaniec z świętojanką

To ciasto to owoc rozmowy z moja ciocią ...tak się kończą nasze rozmowy :)
Pyszne bardzo maślane popularne łatwe w wykonaniu ciasto, w którym możemy wykorzystać wszystkie sezonowe owoce ,najlepiej sprawdzają się te kwaskowate wiśnie , agrest czy świętojanki...mój osobisty faworyt
Podaję przepis zdobyty pocztą pantoflową



Składniki:


  • 5 jajek
  • 3 szklanki mąki tortowej
  • 250 g masła(ew.margaryny) + łyżka masła lub smalcu
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
  • 2 szklanki cukru
  • 250 g czerwonej porzeczki  


Przygotowanie:

  • Rozgrzewamy piekarnik, masło jajka powinny mieć temperaturę pokojową
  • Jajka oddzielamy żółtka od białek.Białka ubijamy na pianę dodajemy 1 szklankę cukru i ubijamy na gęstą lśniącą pianę
  • W misce mieszamy mąkę , pozostały cukier,proszek do pieczenia dodajemy żółtka oraz masło u ugniatamy ciasto
  • Ciasto dzielimy na 3 części do jednej z nich dodajemy kakao i mieszamy
  • Formę do ciasta wykładamy papierem do pieczenia i skubiemy ciasto jasne , ciemne posypujemy owocem przykrywamy pianą i posypujemy skubanym jasnym ciastem
  • Pieczemy ok.40 minut w 180 °C

Smacznego!!!



6 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Oj smaczne ,aż trudno przestać podjadać...:)

      Usuń
  3. Teraz Ja zrobie ciasto z twojego przepisu dziekuje apetytu mi w pracy narobilas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, ja też upiekłam to ciasto...jest naprawdę uzależniające

      Usuń