czwartek, 8 marca 2018

Lekka Sałatka Cesar

Po długiej przerwie kolejny wis na pyszne danie Sałatkę CESAR, przepis pochodzi od Jammie Oliver,

 Jest to mój idol numer 1 roku 2017 proponowane przez niego przepisy są łatwe a zarazem niebanalne no i oglądam jego programy nałogowo, inspirujące i zachęcające do kreatywności w kuchni pełnej pasji
Podaję poniżej linka do oryginalnego przepisu z filmem instruktażowy  :)
Warto spróbować to Oryginalny przepis

Składniki:

Dresing

  • 4 łyżki jogurtu greckiego o obniżonej zawartości tłuszczu
  •  1 łyżeczka sosu Worcestershire
  • 1 łyżeczka musztardy angielskiej lub Dijon 
  • 2 filety anchovies w oleju
  • 1/cytryna-. starta skórka i sok
  • łyżka octu winnego
  • 1 łyżka zimno tłoczonej oliwy z oliwek
  • garść startego parmezanu około 15g
pozostałe składniki
  • 2 filety z kurczaka
  • rozmaryn (najlepiej świeży, ja użyłam suszonego)
  • główka sałaty
  • główka cykorii
  • 1 mała czerwona cebula 
  • 1/2 małego kalafiora
  •  Ja dodałam od siebie garść rukoli i posiekany świeży szpinak w podobnej ilości
  • 2 kromki chleba u mnie był to graham

Sposób przygotowania:

  • Do miski w której będziemy umieszczać poszatkowane warzywa z dresingiem umieszczamy Jogurt grecki , startą skórkę z cytryny , starty parmezan , sok z cytryny,  łyżeczkę musztardy,sos Worcestershire
  • Filety anchovies kroimy drobno i dodajemy do dresingu, następnie  ocet winny i oliwa z oliwek, wszystko dokładnie mieszamy 
  • Sałatę i cykorię, szpinak kroimy drobno , kalafior dzielimy na ćwiartki i kroimy cienkie plasterki, cebulkę w piórka wszystkie warzywa mieszamy z przygotowanym dresingiem
  • Piersi z Kurczaka umieszczamy na papierze do pieczenia , posypujemy u mnie odrobiną soli oraz rozmarynem przykrywamy papierem i ubijamy pięściami tak aby rozmaryn przywarł do filetów
  • Patelnię rozgrzewamy i wlewamy olej w anchovies i smażymy nasze filety po około 4 minuty z każdej strony ( ja smażyłam dłużej)
  • Chleb kroimy w spore kostki i wrzucamy na patelnię z kurczakiem. Filety po usmażeniu odkładamy aby odpoczęły a chleb tostujemy tak aby był chrupki i ciepły
  • Sałatę podajemy z pokrojonym filetem,ciepłymi mini tostami a wszystko poruszymy parmezanem

Smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz