poniedziałek, 14 października 2019

Puszyste babeczki kakaowe

Dziś z moją 5 letnią córeczką bawiłyśmy się w rysowanie spiralnymi pisakami w zestawie jaki miałyśmy w domu były plastikowe szablony samych smakołyków szablon rożka lodowego, pączka , tarty i babeczki i przy tej córcia zaczęła mnie przekonywać że skoro mamy czas dla siebie. możemy urządzić mini przyjęcie z tej okazji ,w jej pokoju z tymi malowankami i czymś pysznym do zjedzenia.przekonująca jest bardzo więc szybko uległam jej namową
Początkowo pomyślałam że zrobimy babeczki Red Velvet ale zabrakło nam masła i zrobiłyśmy pyszną alternatywę,
Do babeczek wykorzystałam olej kokosowy i upiekłam pyszne wilgotne delikatne mufinki a oto przepis :)




Składniki


  • 230 g mąki
  • 200 g cukru drobno zmielonego
  • 2 łyżeczki kakao
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli 
  • 190 g oleju kokosowego
  • 2/3 szklanki , maślanki
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 2 jajka

Przygotowanie

  • Piekarnik rozgrzewamy do 175 stopni Celsjusza funkcja góra-dół
  • Mąkę przesiewamy do większej miski razem z solą proszkiem do pieczenia.sodą .kakao oraz cukrem
  • Maślankę mieszamy razem z jajkami i ekstraktem, odstawiamy
  • Do suchych produktów dodajemy olej kokosowy i miksujemy do konsystencji mokrego piasku (nie ma potrzeby rozpuszczania oleju) następnie dodajemy maślankę z jajkami i mieszamy do połączenia
  • Równomiernie rozdzielamy ciasto do formy wyłożonej papierowymi papilotami w formie na 12 muffin  Pieczemy przez około 20 minut
  • Po wystudzeniu dekorujemy dowolnie choć równie świetnie smakują bez dodatków

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga pozdrawiam i życzę Smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz