środa, 6 lipca 2016

Tortilla z bobem i wędzonym serem

To moja autorska propozycja, tak czasem mam, że mi się coś przyśni i ...wiele takich wyśnionych przepisów zostało zwyczajnie zapomnianych ,bo nie trafiły ani tu, ani  do mojego kuchennego kajecika .Tym razem opamiętałam się i po serii achów i ochów zapisałam wszystko szybciutko na blogu
W tym daniu da się wyczuć że mam genetyczne obciążenie z bliskiego wschodu,,,wszystkich fanów "arabskich"smaków polecam wypróbowanie poniższego przepisu :)



Składniki:


  • 2 tortille pszenne(ulubione)
  • 2 garści ugotowanego i obranego bobu
  • 4 plasterki  białego sera wędzonego
  • 1 łyżka tahini
  • 4 łyżki jogurtu greckiego
  • 1 mały ząbek czosnku
  • 1/2 łyżeczki tartej mięty
  • 1/2 ogórka 
  • 6 pomidorków koktajlowych
  • 4 gałązki natki pietruszki
  • sól,pieprz

Przygotowanie:

  • Zaczynamy od sosu: Do miseczki władamy jogurt ,tahini ,przeciskamy czosnek dodajemy mięte oraz sporą szczyptę soli i mieszamy
  • Na suchej patelni podgrzewamy tortillę
  • Tortillę smarujemy sosem i układamy po 2 plasterki sera,garść bobu, na każdą 
  • Pomidorki kroimy na połowy i dodajemy ,ogórek ścieramy na tarce na grubych oczkach i dodajemy, pietruszkę kroimy i dodajemy do tortilli, całość prószymy pieprzem i solą zawijamy i gotowe :)

Smacznego!!!



3 komentarze:

  1. Uwielbiam tortille, ale z bobem jeszcze nie próbowałam (chociaż też go uwielbiam :D).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bób się sprawdził, to moja ulubiona tortilla od wczoraj ;) koniecznie spróbuj

      Usuń
  2. Wygląda bardzo smacznie i apetycznie! :-)

    OdpowiedzUsuń