czwartek, 25 czerwca 2015

Rabarbarowe muffiny z twarożkiem

Orzeźwiające, lekko kwaskowe z wyczuwalna waniliową nutą . świetnie sprawdzą się jako jeden letnich deserów, który łatwi zabrać ze sobą na piknik nad jeziorem. Polecam :)

Jest to moja wersja przepisu pochodzącego z pewnego pudełka jakie podarowała nam mi i mojej córeczce nasza przyjaciółka. dzięki temu AberTedo będzie jeszcze słodsze
Dziękujemy!!!

Składniki:

  • 350 g rabarbaru
  • 500g twarogu (najlepiej tłustego)
  • 3 łyżki kaszy manny
  • 1 budyń waniliowy
  • 7 łyżek cukru
  • opakowanie cukru wanilinowego 
  • 2-3 krople aromatu waniliowego
  • 3 jajka
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Polewa:
  • dżem malinowy

Przygotowanie:

  • Rabarbar myjemy,osuszamy i obieramy a następnie kroimy na cienkie plasterki
  • foremki do muffinek smarujemy masłem i posypujemy kaszą manną  - ja użyłam masła w spraju i posypałam dokładnie papierowe papiloty kaszą manną .
  • Piekarnik rozgrzewamy do temperatury 180°C
  • Żółtka oddzielamy od białek,Białka z szczyptą soli ubijamy na sztywną pianę i wkładamy do lodówki
  • Żółtka ucieramy z 3 łyżkami wody i cukrem na jasny krem do którego dodajemy cukier wanilinowy i aromat ,mieszamy i dodajemy budyń,proszek do pieczenia,ser ucieramy razem i dodajemy rabarbar dokładnie mieszając.Ciasto delikatnie mieszamy z pianą z białek
  • Ciasto umieszczamy w foremkach do muffinek i pieczemy przez około 35 minut,Po tym czasie otwieramy piekarnik i pozostawiamy je na około 20 minut
  • Dżem malinowy podgrzewamy w rondelku i zdobimy nasze muffinki Gotowe :)

Udanych wypieków!!!Smacznego!!!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz