czwartek, 26 marca 2015

Mayo-babka

Prosty ekonomiczny przepis na babkę, ja spróbowałam u mojej cioci i wprowadziłam na naszego domowe deserowego menu Polecam


Składniki:

  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 łyżeczki aromatu śmietankowego (waniliowego)
  • 3 łyżki majonezu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • tłuszcz i bułka tarta do wysmarowania blaszki
  • szczypta soli

 

Przygotowanie:

  • Żółtka oddzielamy od białek i ucieramy razem z cukrem i majonezem na gładką pulchną masę.
  • Do may dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem di pieczenia oraz aromat- ja dałam aromat śmietankowy i waniliowy-połączyć składniki
  • Białka z szczyptą soli ubijamy na sztywną pianę
  • Łączymy pianę z białek z ciastem delikatnie mieszając.Ciasto wlewamy do formy
  • Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika w temperaturze około 180°C i pieczemy przez 30-40 minut.
  • Babkę po wystygnięciu dekorujemy cukrem pudrem, lukrem W moim przypadku był to lukier z wodą z kwiatów pomarańczy. 

Udanych wypieków!!!

1 komentarz: