czwartek, 7 maja 2015

Babka z nutellą


Babka z nutellą zdecydowanie polecam fanom mlecznej czekolady Wilgotne przez dodany do niej jogurt zachwyci najwybredniejszych gości :)
Jest to przepis na dużą formę do ciasta  lub dużą formę do babki

Składniki :

Ciasto:
  • 2 i 3/4 szklanki mąki 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 200g miękkiego masła (w temperaturze pokojowej) 
  • 1 szklanka cukru 
  • 4 jajka 
  • 1/3 łyżeczki aromatu waniliowego 
  • 1 szklanka naturalnego jogurtu 
  • 6 kopiastych łyżek nutelli
 
Polewa:
  • 100g mlecznej czekolady
  • płatki czekoladowe 

Sposób wykonania:

  •  Mąkę przesiewamy i mieszamy z proszkiem do pieczenia. 
  • Masło przekładamy do miski i ucieramy, aż zrobi się miękkie. Następnie dodajemy cukier i ucieramy, aż masa zrobi się kremowa. 
  • Następnie dodajemy jajka mieszamy razem aż składniki połączą się w gładką masę
  • Dodajemy nutellę, aromat i dokładnie łączymy składniki. 
  • Do masy dodajemy 1/3 mąki i 1/3 jogurtu, krótko wymieszamy i znów dodajemy mąkę i jogurt. Robimy tak w 3 partiach. 
  • Ciasto przekładamy do foremki z kominem o średnicy 24cm posmarowanej masłem (możemy również posypać mąką lub kaszą manną). Wyrównujemy i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180°C
  • Piec przez około 65 minut.  Po wyjęciu z piekarnika odstawić do całkowitego ostygnięcia. 
  • Ciasto ostrożnie wyjmujemy z blaszki. Mleczną czekoladę topimy na parze i polewamy nią wierzch babki.a następnie posypujemy płatkami czekoladowymi.Gotowe :)

Udanych wypieków i Smacznego !!!

 

2 komentarze:

  1. Robiłam babkę z masłem orzechowym i była pyszna. To ta z nutellą też musi być pyszna i pięknie pachnieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj , ja też uwielbiam masło orzechowe i dodaję je bardzo często do różnych dań ale babki z masłem orzechowym jeszcze nie piekłam ale na 100% spróbuję :) Pozdrawiam

      Usuń